Monday 12 November 2018

Week 8. Padlet

Made with Padlet

Berikut merupakan nota padlet saya yang dihasilkan pada minggu ke-8. Padlet merupakan sebuah aplikasi internet yang mempunyai banyak manfaat. Kelebihan Padlet ialah sebagai tempat memberi pendapat mengenai soalan yang ingin dibincangkan, dan ilmu-ilmu yang berkaitan. Selain itu, kaedah aplikasi ini boleh menyiarkan pendapat masing-masing, ianya lebih kurang seperti nota lekat elektronik pada dinding digital dengan menggabungkan imej, audio, atau video. Semasa dalam sesi pembelajaran padlet, masing-masing telah berjaya menghasilkan sebuah account sendiri bagi mempelajari cara penggunaan padlet. Perkara yang dibincang ketika itu ialah mengenai Reka bentuk, dengan adanya pembelajaran teknologi ini kami boleh memberikan pendapat dengan pantas dan mudah. Ianya benar-benar ibarat seperti sebuah dinding kosong yang membolehkan pengguna mengisi dan menulis pelbagai perkara yang dikendaki seperti mengemukakan pendapat berdasarkan soalan yang diberikan oleh pensyarah.

Pengalaman menggunakan aplikasi ini turut banyak mengajar dan menambah ilmu saya dalam kaedah pembelajaran abad ke-21. Dengan menggunakan kaedah ini, murid sudah pastinya bersemangat untuk belajar kerana cara ini lebih menarik dan menyeronokkan. Justeru itu, dengan menggunakan pancaran LCD berkaitan padlet tersebut, kesemua murid boleh mengetahui dan berkongsi pendapat kawan-kawan yang lain dengan pantas dan ringkas. 

No comments:

Post a Comment

Week (Last) Animation PhotoShop

HOW TO CREATE TEXT GIF USING PHOTOSHOP Ilmu yang terakhir kami pelajari dalam kelas Seni Teknologi ini ialah cara-cara menghasilka...